3 ÅRS GARANTI PÅ ALLA TONOREX DESIGNS PRODUKTER
På Tonorex Design utvecklar vi vacker design av de bästa materialen för att säkerställa en hög, varaktig kvalitet. Därför erbjuder vi 3 års garanti på alla våra produkter – men självklart förväntar vi oss att de håller ännu längre.
Garantin tillhandahålls av Tonorex Design AB och gäller i enlighet med de villkor som anges i dessa garantivillkor, och är en mycket speciell extratjänst som vi erbjuder utöver den lagstadgade garantin. Garantin påverkar därför inte dina föreskrivna rättigheter enligt gällande lagstiftning.
VAD TÄCKS AV GARANTIN?
Garantin omfattar tillverkningsfel på alla produkter i hela vårt sortiment, vilket säkerställer att defekter korrigeras eller att produkten byts ut inom garantiperioden i enlighet med Tonorex Design gottfinnande.
HUR LÄNGE GÄLLER GARANTIN?
Garantin gäller i 3 år från inköpsdatum i en Tonorex Design-butik eller från det datum då produkten levereras till dig av Tonorex Design (om den inte levereras vid inköpstillfället).
HUR GÖR JAG ETT GARANTIANSPRÅK?
Garantianspråk måste göras skriftligt via email, inom en rimlig tid efter att felet har upptäckts och under alla omständigheter före garantiperiodens utgång. Du måste kunna dokumentera var och när produkten köptes eller levererades genom att uppvisa ett kvitto eller faktura. Du kan också bli ombedd att presentera relevant dokumentation av defekten i form av fotografier eller liknande, eller att returnera produkten för ytterligare undersökning.
VAD TÄCKS INTE AV GARANTIN?
Allmänt slitage, skrapmärken, repor, vattenskada eller andra skador orsakade av felaktig användning, olyckor, stötar eller yttre skador och missfärgningar orsakade av felaktig användning eller hantering;
Skador och missfärgningar orsakade av bristande eller felaktig skötsel/felaktigt underhåll i enlighet med Tonorex Designs skötselanvisningar.
Produkter som har förvarats, monterats eller använts på ett felaktigt sätt, missbrukats eller modifierats, produkter som har utsatts för höga temperaturvariationer, placerats i direkt solljus eller i en miljö som produkten inte är lämplig för, till exempel utomhus eller i en fuktig miljö såsom ett badrum.
VAD GÖR VI FÖR ATT RÄTTA TILL FELET?
När du reklamerar en defekt kommer Tonorex Design att undersöka ärendet och efter eget gottfinnande bedöma om det täcks av garantin. Därefter avgör vi om felet kan åtgärdas eller om produkten ska bytas ut. Tonorex Design förbehåller sig rätten att besluta om vilka åtgärder som ska vidtas om anspråket täcks av garantin och täcker därefter kostnaderna för byte eller reparation av den berörda delen/de berörda delarna. Om produkten har utgått ur kollektionen beslutar Tonorex Design om en lämplig ersättningsprodukt.
Om felet kan åtgärdas görs det av Tonorex Design eller av en partner som Tonorex Design har valt ut och på det sätt som krävs. Detta korrigerar felet utan ytterligare möjlighet till prisavdrag eller annan kompensation.