Ånger, Produktionsfel eller Transportskada?
Vi på Norrmalms Möbler vill att du ska vara nöjd med ditt köp. Har du ändrat dig? Har du mottagit en defekt vara eller har varan skadats under transport? Inga problem, vi finns här och hjälper gärna! Fyll i vårt formulär och avvakta svar – vi återkommer så snart vi kan.
Innan du går vidare, läs gärna i köpvilkoren om ånger, reklamationer och transportskador: Läs vår köpvillkor.
Gör så här:
- Fotografera skadan/felet.
Jo mer bilder desto bättre, men minst följande fyra bilder behövs för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt:1-Detaljbild på skadan/felet
2-Bild på hela möbeln
3-Produktens stämpel (ofta på undersidan eller på bakstycket)
4-Bild på kartongens skick - Fyll i formuläret.
Ange tydlig information och bifoga bilderna. - Vi återkommer.
När vi mottagit din anmälan kontaktar vi dig med nästa steg.
OBS: Synliga emballageskador måste noteras till transportören/chauffören vid leveranstillfället (krav från transportbolaget).
Viktigt: Släng inte originalemballaget innan ditt ärende är avslutat. Transportskador, inklusive dolda skador, måste anmälas senast 3 dagar efter mottagen leverans.
För att reklamera fraktskador, gör så här:
- Kontrollera godset vid leverans.
Inspektera alltid din beställning vid mottagandet. - Om synlig emballageskada upptäcks – anmäl direkt till chauffören.
Be chauffören notera skadan på fraktsedeln/paddan vid leverans.
- Fotografera skadan.
Ta bilder på emballaget och den skadade produkten: detaljbild och helhetsbild.
Jo mer bilder desto bättre, men minst följande fyra bilder behövs för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt:1-Detaljbild på skadan/felet
2-Bild på hela möbeln
3-Bild på kartongens skick
4-Bild på inner-emballaget
- Fyll i formuläret omgående (inom 3 dagar från mottagandet)
Bifoga bilder och uppge ordernummer samt leveransdatum. - Vi återkommer.
Vi kontaktar dig så snart vi behandlat din anmälan.
Gör så här:
- Läs köpvillkoren.
Kontrollera returvillkor, returkostnad och eventuella avgifter. Läs köpvilkoren här. - Bevara originalförpackningen.
Släng inte originalkartongen och emballaget. Produkten måste returneras i originalförpackning med allt emballage. - Invänta vår bekräftelse innan du returnerar.
Skicka inget innan du fyllt i formuläret och fått returinstruktioner. OBS: Vi tar inte emot personliga inlämningar. - Fotografera varan och kartongen.
*Vid oöppnad kartong, ta endast bild på kartongens skick.
Jo mer bilder desto bättre, men minst följande tre bilder behövs för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt:
1-Bild på varans skick (oskadd)
2-Bild på packning i kartongen med emballage
3-Bild på kartongens skick.
- Fyll i formuläret.
Ladda upp bilderna och ange efterfrågad information. - Packa varan
Använd originalkartongen och emballaget för att packa varan. OBS.: Kunden ansvarar för att packa varan varsamt och ordentligt i originalförpackning för att undvika fraktskador vid retur.
- Vänta på svar
Vänta på vår återkoppling – Vi återkommer med returetikett och returinstruktioner.